ChatGPT, GeminiPrompt EngineeringDirbtinis intelektas verslui – 8 patarimai, kaip taikyti DI Lietuvoje jau šiandien!Vystantis technologijoms kainos krito net 280 kartų, o tai reiškia, kad dirbtinis intelektas tampa prieinamas net ir vidutinei Lietuvos įmonei. Pasidalinti Skaityti toliau ChatGPT o1 preview ir mini – naujas dirbtinio intelekto modelis, skirtas išspręsti sudėtingiausius uždaviniusAutorius: Tomas Staniulis, DI konsultantasLietuvos verslui skauda – tai tarsi inkstų uždegimas, kurio iš pradžių, regis, nejunti, kol skausmas tampa vos pakeliamas. Taip pat ir su dirbtiniu intelektu (DI) – didžiajai daliai lietuviško verslo jis vis dar nepažįstama žemė, nors pasaulis juda šviesos greičiu, kurį kursto vis protingesnis skaitmeninis protas. Verslas bando, bet neprisileidžiaŠią vasarą Stanfordo universiteto parengtos DI Indekso ataskaitos duomenys atveria prarają tarp JAV, Kinijos ir Europos. Ataskaitos parodė, 2024 m. DI savo veikloje naudojo apie 78 proc. organizacijų, kai prieš metus šis rodiklis siekė 55 procentus.Europoje, deja, pažanga yra labiau fragmentuota loterija nei sisteminė sėkmė. Europos Komisijos duomenimis, pernai tik apie 42 proc. stambių bendrovių pripažino, kad taiko DI savo veikloje. Įtraukus vidutines ir smulkias įmones, Europos vidurkis sudaro 13,5 proc., Lietuvos rodiklį net minėti baugu – apie 8,2 procento.Tyrimų daug – šią vasarą rinkos tyrimų bendrovė KPMG pareiškė, kad apie 69 proc. gyventojų naudoja DI, tačiau pasitiki vos 30 procentų. Pirmieji kontaktai su ChatGPT vyksta buitinio eksperimento forma, trūksta ne tik žinių ar įgūdžių, bet ir sistemų bei procesų, kuriuos būtų galima integruoti su DI ir gauti geriausią rezultatą. Maža to, norint spartesnės pažangos, reikia, kad keistųsi ir vadovų bei akcininkų mąstymas, vykdomosios politikos bei kultūra.Nors IT startuoliai vienas po kito leidžia išmaniuosius sprendimus, kritinė masė Lietuvos gamybos, paslaugų įmonių, statybos ar logistikos verslų vis dar žiūri pro langą. Daugeliui vadovų DI tera futuristinis triukas, apie kurį kalba konferencijų pranešėjai ar skaitmeninės reklamos agentūros. Įmonės eksperimentuoja, tačiau artyn prisileidžia nenoriai. Galbūt kitais metais. Galbūt ir įdomu, tačiau problemų yra per daug. Naujos technologijos reikalauja investicijų, o kriziniai metai verčia galvoti apie efektyvumą. Vadovai pasimeta ir dažnai nesupranta, ar pradėti reikia nuo DI politikos, strategijos ar paprasto prompto? Savo ruožtu darbuotojai jaučia nerimą, atsakomybę ir painiavą – kaip naudojamos technologijos dera su duomenų apsauga ar Europos DI aktu?O pasaulis bėga pro šalį… Štai 2024 m. pasaulinės investicijos į DI viršijo 252,3 mlrd. JAV dolerių, vien generuojantys DI įrankiai pritraukė 33,9 mlrd. dolerių. JAV investuota daugiau kaip 109 mlrd. dolerių, 12 kartų daugiau nei Kinijoje (9,3 mlrd.) ir net 24 kartus daugiau nei Jungtinėje Karalystėje (4,5 mlrd.). Tai jau nebe laboratoriniai žaidimai, o ekonominis frontas. Palyginimui – 2024 m. JAV sukūrė 40 globaliai ženklių DI modelių, Kinija – 15, Europos Sąjunga – 3 (visi Prancūzijoje).DI tampa naudoti pigiau negu bet kada. Skaičiuojama, kad vidutinio modelio naudojimo kaina krito nuo 20 JAV dolerio už 1 mln. žetonų (~3/4 žodžių) iki 0,07 dolerio už tokį patį žetonų kiekį. Vystantis technologijoms kainos krito net 280 (!) kartų, o tai reiškia, kad DI tampa prieinamas net ir vidutinei Lietuvos įmonei.Didėja ir konteksto langas – kiek DI modelis prisimena vienos sesijos metu. Štai pirmojo ChatGPT 3.5 konteksto langas buvo apie 4 tūkst. žetonų, šiandieninė 4o versija – net 128 tūkst. žetonų. Kone visi didžiausi modeliai – nuo Claude AI iki Deepseek planuoja 2026 metų pasiūlyti 400 tūkst. žetonų atmintį – įsivaizduokite, jūsų pokalbių draugas galės prisiminti apie 300 tūkst. pokalbio žodžių. Palyginimui viena daktaro disertacija yra maždaug 100 tūkst. žodžių, „Žiedų valdovo“ trilogija – apie 455 tūkst. žodžių.Apibendrinant, DI įrankių skaičius auga, kontekstas tampa vis išsamesnis, o kainos mažėja. Taigi lietuviškas mentalitetas šioje šviesoje atrodo kaip trigubas barjeras: konservatyvus požiūrius „geriau palaukti“, nepasitikėjimas technologijomis ir baimė investuoti.Ką daryti? Žinutė aiški – jei esate verslo savininkas, vadovas ar specialistas, privalote leistis į eksperimentus. Bandykite DI galimybes, testuokite, ieškokite ir taikykite darbe. Įsijunkite „ChatGPT“, „Claude AI“ ar „Google Gemini“ (kuris tik limpa prie širdies), o žemiau pateiksiu 10 promptų įdomiems eksperimentams.Pradėkite nuo vidinės analizėsPromptas: „Tavo rolė – verslo efektyvumo konsultantas, turintis 15 metų gamybos srityje. Išanalizuok šią veiklos schemą [Įkelti] ir pasiūlyk 3 sritis, kuriose dirbtinis intelektas galėtų sumažinti laiką, kaštus arba žmogiškųjų klaidų tikimybę.“Įtraukite strateginį mąstymą Promptas: „Surink visą informaciją internete apie įmonę [Įrašyti savo įmonės pavadinimą]. Atlik mūsų verslo SWOT analizę (stiprybės, silpnybės, galimybės, grėsmės), ir kiekvienoje srityje nurodyk bent vieną būdą, kaip DI galėtų padėti.“Paverskite DI funkcionalumą realia verslo verte Promptas: „Išanalizuok TOP 10 DI įrankių funkcionalumą ir pateik pavyzdžių, kaip šiuos įrankius pritaikyti: administravimui, marketingui ir rinkodarai, klientui aptarnavimui, vadovavimui, sprendimų priėmimui“.Ieškokite būdų procesų automatizavimui Promptas: „Peržvelk šią 1000 žodžių procesų dokumentaciją [Įkelti]. Padaryk 5 punktų santrauką su konkrečiais pasiūlymais, kaip pritaikyti DI produktyvumui didinti.“Naudokite logiką ir tyrinėkite. Promptas: „Noriu įvertinti, ar verta automatizuoti klientų skundų apdorojimą dirbtinio intelekto pagalba. Paaiškink man, kokių duomenų reikia, kaip DI galėtų juos klasifikuoti, kaip turėtų atrodyti procesas. Išdėstyk žingsni po žingsnio“.Naudokitės kitų sėkmės pavyzdžiais Promptas: „Išanalizuok, kaip JAV įmonės naudoja DI šios verslo srities [Įrašyti] efektyvumui didinti. Sukurk 3 idėjas, kaip panašų sprendimą galėtume pritaikyti mūsų įmonei Lietuvoje.“Pasitelkite naujų įdėjų generavimui Promptas: „Mūsų verslas [Įrašykite]. Išanalizuok klientų skausmo taškus, pasiūlyk 5 naujus produktus šios problemos sprendimui, rekomenduok DI įrankius“. Kurkite DI strategiją Promptas: „Tavo rolė – DI strategas, turintis patirties Europos [Įrašyti] sektoriaus įmonėse. Paruošk mūsų įmonei 3 etapų DI transformacijos planą: greiti eksperimentai, diegimas, plėtra. Nurodyk tikslus, žmones, priemones, įrankius“.Autorius: Tomas Staniulis, DI konsultantas© Bet koks šio straipsnio kopijavimas, platinimas ar republikavimas be rašytinio autoriaus sutikimo yra draudžiamas.Dirbtinio intelekto mokymai versluiDominaKas dar įdomesnio? ChatGPT, GeminiClaude AI Lietuvoje: populiarus DI įrankis tapo pasiekiamas ir Europoje!Ar jau išbandėte Claude AI? Šis dirbtinio intelekto įrankis pagaliau tapo pasiekiamas ir Europoje! 4 min. skaitymui ChatGPT, Gemini5 mitai apie dirbtinį intelektą ir kodėl juo nereikia pasitikėti aklaiDI yra skirtas tam, kad padėtų mums automatizuoti rutiną ir susitelkti į didesnę vertę… 5 min. skaitymui ChatGPT, GeminiGemini 1.5 Pro – Google dirbtinis intelektasGoogle pristatė Gemini 1.5 Pro viešą peržiūrą daugiau nei 180 šalyse, įskaitant ir Lietuvą. 2 min. skaitymuiLoad More