Generatyvinis dirbtinis intelektas (GDI) – kas tai?

Naujausi sprendimai ir pritaikymas versle: kaip veikia generatyvinis DI? Generatyvinio dirbtinio intelekto įrankiai ir jų taikymas versle.

Ką reikia žinoti apie generatyvinį dirbtinį intelektą ir jo panaudojimą savo darbe?

Generatyvinis AI – mokymai ir kursai

Generatyvinis dirbtinis intelektas (DI) sparčiai keičia pasaulį, kuriame gyvename ir dirbame. Nuo teksto ir vaizdų kūrimo iki sudėtingų duomenų analizės, šios technologijos potencialas yra milžiniškas. Todėl norint išlikti konkurencingiems darbo rinkoje ir versle, vis svarbiau tampa įgyti žinių ir įgūdžių generatyvinio DI srityje.

Kas yra generatyvinio dirbtinio intelekto kursai ir kodėl jie svarbūs?

Generatyvinio dirbtinio intelekto kursai ir mokymai yra skirti suteikti dalyviams teorines žinias ir praktinius įgūdžius, reikalingus suprasti, kurti ir pritaikyti generatyvinius DI modelius įvairiose srityse. Šie kursai apima viską nuo pagrindinių DI koncepcijų iki pažangių metodikų, tokių kaip didelių kalbos modelių (LLM) ir generatyvinių varžybinių tinklų (GAN) veikimo principai.

Kodėl generatyvinio DI mokymai yra svarbūs?

Generatyvinio DI kursai yra itin svarbūs dėl kelių priežasčių:

Kam skirti generatyvinio dirbtinio intelekto kursai Lietuvoje?

Generatyvinio dirbtinio intelekto kursai Lietuvoje yra skirti plačiam specialistų ratui, norintiems įgyti ar patobulinti savo žinias šioje sparčiai besivystančioje srityje. Tai apima tiek techninių, tiek netechninių sričių atstovus.

Kas turėtų apsvarstyti galimybę lankyti generatyvinio DI kursus?

  1. IT specialistai ir inžinieriai:

    • Duomenų analitikai ir mokslininkai: Jiems šie kursai padės giliau įsisavinti duomenų analizės metodus ir išgauti vertingesnes įžvalgas naudojant pažangias DI technikas.
    • Programinės įrangos kūrėjai: Generatyvinis DI leidžia kurti naujoviškas programas, automatizuoti kodo generavimą ir optimizuoti esamus sprendimus.
    • Mašininio mokymosi inžinieriai: Šie kursai praplečia jų žinias apie generatyvinius modelius ir naujausius algoritmus.
    • IT vadovai ir architektai: Jiems svarbu suprasti generatyvinio DI strategines implikacijas ir integruoti šias technologijas į organizacijos infrastruktūrą.
  2. Verslo ir vadybos atstovai:

    • Verslo vadovai ir savininkai: Siekiant išnaudoti generatyvinio DI potencialą verslo inovacijoms ir efektyvumui didinti.
    • Rinkodaros specialistai: Šie kursai padės kurti personalizuotą turinį, automatizuoti rinkodaros kampanijas ir analizuoti klientų duomenis.
    • Pardavimų ir klientų aptarnavimo vadybininkai: Generatyvinis DI gali padėti generuoti potencialius klientus, pagerinti klientų įsitraukimą ir optimizuoti komunikaciją.
    • Produktų vadovai: Norint kurti naujus produktus ir paslaugas, integruojant generatyvinio DI sprendimus.
  3. Kūrybinių industrijų atstovai:

    • Grafikos dizaineriai ir menininkai: Šie kursai suteiks įrankius naujų vizualinių idėjų generavimui ir kūrybinių procesų optimizavimui.
    • Turinio kūrėjai ir rašytojai: Generatyvinis DI gali padėti kurti tekstus, scenarijus, idėjas ir kitą turinį, sutrumpinant kūrybinį procesą.
  4. Specialistai, norintys tobulinti profesinius įgūdžius:

    • Asmenys, norintys pagerinti savo karjeros perspektyvas ir įgyti paklausių įgūdžių sparčiai besikeičiančioje technologijų rinkoje.
    • Tie, kurie nori automatizuoti pasikartojančias užduotis savo darbe ir padidinti produktyvumą.

Svarbu paminėti, kad daugeliui generatyvinio DI kursų nereikia išankstinių programavimo ar gilių matematikos žinių, todėl jie yra prieinami plačiai auditorijai. Pavyzdžiui, Andrew Ng „Generative AI for Everyone“ Coursera platformoje yra skirtas visiems, besidomintiems generatyviniu DI, be jokių išankstinių techninių reikalavimų.

Kokia yra generatyvinio dirbtinio intelekto kursų nauda?

Generatyvinio dirbtinio intelekto kursų nauda yra daugialypė ir apima tiek asmeninį, tiek profesinį augimą. Šie kursai ne tik suteikia techninių žinių, bet ir ugdo kritinį mąstymą bei gebėjimą prisitaikyti prie nuolat kintančios aplinkos.

Pagrindinė nauda, kurią suteikia generatyvinio DI kursai:

  1. Didesnis produktyvumas ir efektyvumas: Generatyvinis DI gali įsisavinti ir apdoroti didelius sudėtingų duomenų kiekius daug greičiau nei žmonės. Tai leidžia automatizuoti rutinines užduotis, tokias kaip ataskaitų rengimas, duomenų vizualizavimas ar net el. laiškų rašymas. „Adobe Firefly“ pavyzdys rodo, kaip generatyvinis DI gali padidinti efektyvumą ir produktyvumą daugelyje pramonės šakų, pavyzdžiui, leidžiant rinkodaros vadovui greitai pakeisti internetinio skelbimo dydį įvairioms platformoms.
  2. Kūrybiškumo skatinimas ir inovacijų generavimas: Nors žmonės yra kūrybingi, rutina gali apriboti naujų idėjų generavimą. Generatyvinis DI gali veikti kaip kūrybinis patarėjas, siūlydamas naujas perspektyvas ir idėjas, kurios gali nukreipti kūrybinius procesus netikėta linkme. Tai ypač aktualu dizaineriams, menininkams, rašytojams ir kitiems kūrybiniams profesionalams.
  3. Naujų įgūdžių įgijimas ir karjeros perspektyvų gerinimas: Mokymasis generatyvinio DI srityje suteikia paklausių įgūdžių, kurie yra vis labiau vertinami darbo rinkoje. Tai apima „prompt engineering“ (promptų inžineriją), duomenų analizę su DI įrankiais, automatizuotą turinio kūrimą ir kt. Tai atveria duris į naujas, gerai apmokamas pozicijas ir didina esamų specialistų konkurencingumą.
  4. Sprendimų priėmimo gerinimas: Generatyvinis DI gali analizuoti didžiulius duomenų kiekius ir pateikti įžvalgas bei rekomendacijas, kurios padeda priimti pagrįstus sprendimus versle. Tai ypač naudinga strateginiam planavimui, rizikos valdymui ir rinkos tendencijų analizei.
  5. Prisitaikymas prie ateities darbo rinkos: Pasaulio ekonomikos forumo ataskaitos ir kiti tyrimai rodo, kad dirbtinis intelektas ir didieji duomenys yra tarp svarbiausių verslo mokymo prioritetų. Investuodami į generatyvinio DI kursus, darbuotojai ir įmonės gali užtikrinti, kad jie bus pasirengę ateities darbo rinkos reikalavimams ir išliks konkurencingi.

Klientų atsiliepimai ir ekspertų nuomonės apie generatyvinio dirbtinio intelekto kursus

Atsiliepimai ir ekspertų nuomonės yra svarbūs, vertinant generatyvinio dirbtinio intelekto kursų kokybę ir naudą. Tiek studentai, tiek pramonės lyderiai pripažįsta šių mokymų svarbą ir teigiamą poveikį karjerai bei verslo procesams.

Klientų atsiliepimai:

Ekspertų nuomonės:

Šie atsiliepimai ir ekspertų nuomonės patvirtina, kad generatyvinio dirbtinio intelekto kursai yra ne tik vertingi, bet ir būtini norint sėkmingai naršyti sparčiai besikeičiančioje technologijų ir darbo rinkos aplinkoje.

Kokių generatyvinio dirbtinio intelekto kursų rasite Lietuvoje?

Lietuvoje vis daugiau švietimo įstaigų ir mokymų centrų siūlo generatyvinio dirbtinio intelekto kursus, pritaikytus skirtingiems poreikiams ir žinių lygiams. Nuo pradedančiųjų iki pažengusiųjų – kiekvienas gali rasti sau tinkamą mokymų programą.

Generatyvinio dirbtinio intelekto kursai neapsiriboja vien techniniais įgūdžiais; jie taip pat gilinasi į etikos ir atsakingumo problemas, kurios kyla vystant ir diegiant šias technologijas. Svarbu, kad DI specialistai ir vartotojai suprastų potencialias rizikas ir gebėtų veikti atsakingai.

Pagrindinės etikos ir atsakingumo problemos, aptariamos generatyvinio DI kursuose:

  1. Šališkumas (bias) ir diskriminacija: Generatyviniai modeliai yra mokomi naudojant didžiulius duomenų kiekius. Jei šiuose duomenyse yra šališkumo ar diskriminacijos, modeliai gali atkartoti ir sustiprinti šias tendencijas, generuodami neteisingus ar diskriminuojančius rezultatus. Kursuose aptariami metodai, kaip atpažinti ir sumažinti šališkumą, užtikrinant teisingumą ir įvairovę.
  2. Skaidrumas ir paaiškinamumas: Dažnai generatyviniai modeliai veikia kaip „juodosios dėžės“, todėl sunku suprasti, kaip jie priima sprendimus. Kursuose nagrinėjami skaidrumo principai, siekiant, kad DI sistemos ir jų sprendimai būtų paaiškinami atitinkamam suinteresuotajam subjektui. Žmonės turi žinoti, kada jie sąveikauja su DI sistema ir kokie yra jos pajėgumai bei apribojimai.
  3. Privatumas ir duomenų valdymas: Generatyviniam DI reikalingi dideli duomenų kiekiai, o tai kelia privatumo ir duomenų apsaugos klausimus. Kursuose aptariami tinkami duomenų valdymo mechanizmai, duomenų kokybės ir vientisumo užtikrinimas, bei teisėta prieiga prie duomenų.
  4. Atsakomybė už generuojamą turinį: Kai DI sukuria tekstus, vaizdus ar kitą turinį, kyla klausimas, kas yra atsakingas už šio turinio teisingumą, originalumą ir etikos normas. Kursai padeda suprasti teisinius ir moralinius aspektus, susijusius su DI generuotu turiniu, pabrėžiant, kad galutinė atsakomybė tenka žmogui.
  5. Poveikis darbo rinkai ir visuomenei: Generatyvinis DI keičia darbo pobūdį, automatizuodamas tam tikras užduotis. Kursuose analizuojamas šis poveikis, diskutuojama apie būtinybę persikvalifikuoti, etikos dilemas, susijusias su automatizacija, ir kaip užtikrinti, kad DI būtų naudingas visai visuomenei.
  6. Dezinformacija ir netikras turinys (deepfakes): Generatyvinis DI gali būti naudojamas kuriant itin tikrovišką, bet melagingą turinį. Kursuose mokomasi atpažinti ir kovoti su dezinformacija, kuriama naudojant generatyvinį DI, ir pabrėžiama atsakingo technologijos naudojimo svarba.

Europos Sąjunga, pavyzdžiui, yra paskelbusi „Patikimo dirbtinio intelekto etikos gaires“, kuriose pabrėžiama, kad DI turėtų būti teisėtas, etiškas ir tvirtas. Šios gairės apima žmogiškąjį veiksnį, techninį racionalumą ir saugą, privatumą, skaidrumą, įvairovę, nediskriminavimą, teisingumą, visuomenės ir aplinkos gerovę bei atskaitomybę. Gerai parengti generatyvinio DI kursai integruoja šias gaires į savo mokymo programas, ruošdami specialistus, kurie gebės kurti ir diegti etiškus ir atsakingus DI sprendimus.

Taigi, generatyvinio dirbtinio intelekto kursai Lietuvoje yra ne tik techninės, bet ir strateginės investicijos į ateitį. Jie suteikia galimybę tiek individualiems specialistams, tiek organizacijoms įgyti esminių įgūdžių, kurie leis sėkmingai naršyti sparčiai besikeičiančioje technologijų aplinkoje. Įvaldymas generatyvinio DI – tai ne tik gebėjimas naudotis naujais įrankiais, bet ir supratimas, kaip šias technologijas pritaikyti atsakingai, etiškai ir inovatyviai. Investicijos į šiuos mokymus atsiperka su kaupu, atveriant duris į naujas karjeros galimybes ir didinant verslo efektyvumą bei konkurencingumą.

Nuorodos:

  1. MIT Professional Education, „Applied Generative AI for Digital Transformation“: https://professional.mit.edu/course-catalog/applied-generative-ai-digital-transformation
  2. Europos Komisija, „Patikimo dirbtinio intelekto etikos gairės“: https://digital-strategy.ec.europa.eu/lt/library/ethics-guidelines-trustworthy-ai
+370 613 70 574 info@promptas.lt ChatGPT, dirbtinio intelekto mokymai Lietuvoje

Generatyvinio dirbtinio intelekto (GDI) įrankių pritaikymas darbe

Kodėl darbo rinkoje ir interviu metu vis dažniau keliami reikalavimai turėti praktinę patirtį su generatyvinio dirbtinio intelekto technologijomis?

Generatyvinio dirbtinio intelekto (GDI) įrankių pritaikymas darbe
Skaityti toliau
Kaip dirbti su dirbtiniu intelektu?

Gebėjimas valdyti Generatyvinio dirbtinio intelekto (GDI) įrankius tampa būtinas kiekvienai organizacijai. Darbo rinkoje ir interviu metu vis dažniau keliami reikalavimai turėti praktinę patirtį su Chat GPT ir kitomis GDI technologijomis. Tačiau švietimas šia tema nėra pakankamas, kyla klausimų dėl šaltinių patikimumo bei savalaikio informacijos, programų atnaujinimo. 

Paprastai dėmesys kreipiamas arba į teorinius panaudojimo aspektus, arba į sudėtingus technologinius procesus. Tai nėra paranku daugumai verslo organizacijų. Promptas.LT trenerių patirtis, bendraujant su verslo atstovais, rodo, kad svarbiausias šiandienos iššūkis yra praktiškas GDI įrankių taikymas darbuotojų kasdieninėse veiklose.

Kodėl generatyvinio dirbtinio intelekto (GDI) įrankių pritaikymas darbe šiandien toks svarbus?

Promptų inžinieriai Lietuvoje ir visame pasaulyje atkreipia dėmesį, kad viešojoje erdvėje pasigirstančios apokaliptinės nuomonės apie dirbtinio intelekto ateitį profesinėje erdvėje neatitinka realybės. DI nepakeis darbuotojų, bet suteiks jiems galimybę dirbti našiau.

DI įrankių pagrindinė vertė – darbuotojo veiklos optimizavimas, laiko taupymas ir kokybės standartų kėlimas. Esminė technologijų vertė slypi žmogaus potencialo atskleidime per praktinį įrankių naudojimą organizacijose. Taigi specialistai rekomenduoja pradėti ne nuo brangių sistemų diegimo, bet nuo efektyvaus ir visiems prieinamų įrankių išnaudojimo, siekiant išlaisvinti esamą žmogaus potencialą.

Generatyvinis dirbtinis intelektas, kaip ir poreikis mokymams apie jį, šiandien sparčiai auga. Promtas.LT specialistų vedami dirbtinio intelekto individualūs mokymai leidžia kitu kampu pažvelgti į verslo sektorių problemas. Nepriklausomai nuo verslo srities, po mokymų jie stebi esminį darbuotojų požiūrio į technologiją ir jos pritaikymo būdus pokytį.

Džiugina, kai kolegos realiai įsivertina rizikas bei galimybes ir, nebijodami DI, žingsnis po žingsnio pritaiko jį kasdieninėse užduotyse, pasiekdami naują produktyvumo lygį. Promptas.LT siūlo praktinius mokymus, orientuotus į konkrečios įmonės specifiką ir problemas, su tikslu suteikti šiuolaikines kompetencijas ir suvokimą, leisiantį kokybiškai panaudoti naujausius DI įrankius.

Norite išmokti efektyviau naudotis DI įrankiais savo darbe?

    Susisiekite:
    Dirbtinio intelekto mokymai Promptas.LT