Dirbtinio intelekto ekspertai Lietuvoje

+370 613 70 574 info@promptas.lt ChatGPT, dirbtinio intelekto mokymai Lietuvoje

Dirbtinio intelekto ekspertų patarimai studentams ir dėstytojams

Savo interviu portalui Delfi dirbtinio intelekto mokymų centro Promptas.LT ekspertė Gražina Cislikauskienė pasakojo, kaip galima lengvai nustatyti, ar studentų darbas buvo parašytas pasinaudojus dirbtiniu intelektu.

Dirbtinio intelekto ekspertų patarimai studentams ir dėstytojams
Skaityti toliau
AI įrankių įtaka darbuotojų produktyvumui
AI įrankių įtaka darbuotojų produktyvumui

Savo interviu portalui Delfi dirbtinio intelekto mokymų centro Promptas.LT ekspertė Gražina Cislikauskienė pasakojo, kaip galima lengvai nustatyti, ar studentų darbas buvo parašytas pasinaudojus dirbtiniu intelektu.

Kaip pasikeitė studentų kasdienybė: ir mokslams, ir sukčiavimui – dirbtinis intelektas

Lengviausia būtų pačio „ChatGPT“ paklausti, ar darbas yra atliktas su jo pagalba ar ne. Naudojantis mokama „ChatGPT 4“ ar „4o“ versija galima prisegti visą studento darbą ir atlikti išsamią jo analizę. Pats įrankis jums paaiškins, ar galėjo prisidėti prie pagalbos rašant darbą. Galima jo paprašyti procentinės išraiškos ar kitų metrinių duomenų, kurie padėtų suprasti, kiek darbe galėtų būti su dirbtinio intelekto pagalba sugeneruoto teksto“, – teigia pašnekovė.

Anot jos, tie patys „ChatGPT“ kūrėjai pristatė ir „Al text classifier“. Tai – įrankis, kuris gali atskirti, ar tekstas parašytas dirbtinio intelekto, ar žmogaus. Tačiau, specialistė pabrėžia, nuo pat jo atsiradimo pradžios buvo pastebėta daug netikslumų, todėl šiuo metu šis įrankis yra tobulinamas.

Dirbtinio intelekto ekspertė G. Cislikauskienė pasakoja, kad internete šiuo metu galima rasti ir kitų priemonių, kurios leistų atlikti teksto analizę ir gauti išvadas apie jo autentiškumą. „Pavyzdžiui, „GPTZero“ galima įkelti failus ir gauti procentinę išraišką bei trumpas išvadas, o susimokėjus už pilną versiją – atlikti net išsamią analizę.

Žinoma, universitetai ieško būdų, kaip atpažinti dirbtinio intelekto pagalba parašytus darbus, nustato apribojimus, o kartais – net labai griežtas pasekmes“, – teigia pašnekovė. Specialistė pataria visiems dėstytojams sugalvoti tokias užduotis, kurias atliekant studentams dirbtinis intelektas padėti negalėtų. Pavyzdžiui, tikti galėtų atsiskaitymas žodžiu, sudėtingesni struktūriškai testai, kūrybinės užduotys, darbas grupėse.

Žinoma, priklauso nuo pačio dėstomo dalyko, tačiau tikrai įmanoma atsitraukti nuo rašto darbų gausos ir studentams pasiūlyti inovatyvių užduočių. Taip pat visada galima pasinaudoti ir informacinėmis technologijomis, blokuoti „ChatGPT“ ir kitų dirbtinio intelekto įrankių prieigą universitete, ypač – kompiuterių klasėse, kuriose vyksta egzaminai ir atsiskaitymai“ – patarimais dalinasi ekspertė.

Skaitykite daugiau: https://www.delfi.lt/projektai/studijos2024/papasakojo-kaip-pasikeite-studentu-kasdienybe-ir-mokslams-ir-sukciavimui-dirbtinis-intelektas-120040321

    Susisiekite:
    Dirbtinio intelekto mokymų centras